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"We are not surrendering Pop Music
without a fight!"

This is the motto of the Berlin based band THE SWEETS OF SIN which was founded in Adelaide, Australia, in 1985. But anyone who believes that, after over 20 years of its existence, resigned and tired gentlemen gone grey are making nothing but their niche resound has been mislead. On the contrary. After a creative break in the second half of the 90ies, in which the third album "me-ism" (KIP 8009) came into being being before the second was published *, THE SWEETS OF SIN appear, with a new line-up and with more fighting spirit than ever. Pointed, nuanced, detailed, dynamic and with lots of feeling. Cheeky and lovingly at the same time with a sense for the essential - no matter how inessential it may seem. "Chamber-Pop" out of the way of mindless Zeitgeist-ism, without a pandering attitude, and thus timeless. Nothing for mp3-freaks - because demanding entertainment need not be compressed!

Thus THE SWEETS OF SIN, with their perfect melange of acoustics, electronics, mime and gesture, offer an aural feast for those people who can still trust their ears - but who nevertheless listen with open eyes. Because, since the eye is not just a companion to the pallet but to the eardrum too, the band takes care to provide appropriate visuals in their live performances, however, consciously abstaining from distracting effects.

That as a "listening gourmet" one need not necessarily be elitist but can have fun too is impressively proved by THE SWEETS OF SIN because it is self-understood for the band that philosophy belongs into the Boudoir. Thus THE SWEETS OF SIN 100% intoxicate sense and sensuality. The band nonchalantly leaves the contribution of intoxicating the nose and the tactile senses to the audience. After all one doesn't wish to strip the latter of it's rights entirely, in fact, especially in this area, interactivity is expressly encouraged.

Freedom of choice reigns too in regard to whether one wants to let the legs, the soul, or both roam free during a concert. For the really wild ones THE SWEETS OF SIN even give the opportunity to shake their hips or more. And amongst it all THE SWEETS OF SIN float the occasional political message. For example: "Evil lives in those who most believe in it." Or: "The "final solution" of pop music at 0db can definitely be averted."

In the new line-up of THE SWEETS OF SIN Mankyboddle (vox, perc, git, electrs, viol), Musehold (saxophones, flutes, midicontrollers) and Andreas Peters (drums, perc, electr, vox) blend their acoustic and electronic components more dynamically and diversely than ever.

* ["We'll burn that bridge when we get to it" - will be realeased "quasi-posthumously" in autumn 2007 also at KIP-Records]

 

"Wir überlassen die Popmusik nicht kampflos!"

Dieses Motto hat sich die Berliner Band THE SWEETS OF SIN, die 1985 in Adelaide, Australien, gegründet wurde, auf die Fahnen geschrieben. Und wer glaubt, dass nach über 20 Jahren des Bestehens ergraute Herren müde und resigniert ihre Nische beschallen sieht sich getäuscht. Im Gegenteil. Nach einer schöpferischen Pause in der zweiten Hälfte der 90er Jahre, in der das dritte Album "me-ism" (KIP 8009) entstand bevor das zweite erscheinen konnte *, kommt THE SWEETS OF SIN, in neuer Besetzung, kämpferischer denn je daher. Pointiert, nuanciert, detailliert, dynamisch und mit viel Gefühl. Frech und liebevoll zugleich mit einem Gespür für das Wesentliche - und scheint es noch so unwesentlich. "Kammer-Pop" abseits aller Zeitgeistlosigkeiten, ohne Attitüde der Anbiederung, und somit zeitlos. Nichts für mp3-Freaks, denn anspruchsvolle Unterhaltung muss nicht komprimiert werden!

So bieten THE SWEETS OF SIN mit ihrer perfekten Melange aus Akustik, Elektronik, Mimik und Gestik jenen Leuten einen Ohrenschmaus, die ihren Ohren noch trauen - und trotzdem mit offenen Augen hören. Denn da das Auge nicht nur mitisst, sondern zu recht auch mithören darf, sorgt die Band live obendrein für eine angemessene Optik, wobei allerdings auf Effekthascherei bewusst verzichtet wird.

Dass man als "hörender Gourmet" nicht gleich elitär sein muss, sondern auch Spaß haben kann beweisen THE SWEETS OF SIN eindrucksvoll. Die Philosophie gehört bei The Sweets of Sin nämlich selbstverständlich in's Boudoir. Somit berauschen THE SWEETS OF SIN zu 100% Sinn und Sinnlichkeit. Den Beitrag zum Rausch am Geruch- und Tastsinn überlässt die Band dabei nonchalant dem Publikum. Schließlich will man dieses ja nicht vollends entmündigen, im Gegenteil ist Interaktivität, besonders hier, ausdrücklich erwünscht.

Entscheidungsfreiheit herrscht auch darüber, ob Beine, Seele oder gar beides baumeln gelassen werden will. Für die ganz Wilden bieten THE SWEETS OF SIN sogar die Möglichkeit die Hüften oder gar mehr zu schwingen. Und dazwischen lässt die Band die eine oder andere politische Botschaft aufsteigen. Beispiel: "Das Böse lebt in denen, die am meisten daran glauben." Oder: "Die Endlösung der Popmusik bei 0dB lässt sich definitiv verhindern."

In der neuen Besetzung von THE SWEETS OF SIN verschmelzen Mankyboddle (vox, perc, git, electr, viol), Musehold (saxophones, flutes, midi controllers), Andreas Peters (drums, perc, electr, vox) und ihre akustischen und elektronischen Elemente dynamischer und abwechslungsreicher denn je zuvor.

* ["We'll burn that bridge when we get to it" - erscheint gewissermaßen "posthum" im Herbst 2007 ebenfalls bei KIP-Records]

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